Kvällens roligaste

alejandrofuentes2

Någon som läst om skånskan av Aftonbladets Alex S? Där han skriver att det måste vara en cp-skadad som började prata så och att resten hängde med. Eller att det låter som att man ligger över toalettstolen och spyr.
Till viss del kan jag väl hålla med. Däremot finns det många olika typer av skånska, vissa mer behagliga än andra.
Efter att ha sett Anders och Måns program ikväll som bland annat handlade om traktorpulling (sånt kan endast förekomma nere i Skåne alltså) förstår jag hur många kanske ser på oss skåningar och jag förstår dem.
En kille som förklarade att njutningen med traktorpulling är att det "dönar å rygår" (vilket då betyder att det låter och ryker) blev ett typiskt exempel på hur det kan låta när den grova skånskan för talan.
Det roligaste av allt var ändå det här:

http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk&mode=related&search=

Det é nice!



Kommentarer
Postat av: Jerk

well..då du visar dig har jag svårt att tro att folk lägger märke till vad du säger pga din skönhet..lite ledsen för det, men gladare för din skönhet så..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback