Jag vill bli pensionär

old_lady

Jag blir knäpp när jag tänker på hur många år jag har kvar att jobba dag ut och dag in. Att alltid behöva stiga upp då jag är som tröttast för att gå dit jag går varenda dag i väntan på nästa lön. Alltid i väntan på nästa lön.
Hur ska man slippa undan? Genom att starta eget så att man bestämmer sina tider själv? Fast oavsett vad man väljer att göra så kräver det att man går upp tidigare än man skulle vilja ibland.
Jag sneglade lite på det grymt dåliga programmet The Bachelor igår och den "snygga" killen sa "Jag letar efter en tjej som vaknar med ett leende på morgonen och är tacksam för ännu en dag". Jag tror inte såna finns?

Vissa dagar kan jag längta till jag blir pensionär. Om jag har gubben jag älskar vid min sida och vi båda är friska så att vi kan göra allt vi vill, precis när vi vill.

Jag har en förmåga att dra till mig tanter. Jag vet inte vad det är och om dem kanske börjar prata med alla men jag verkar ha någon extra magnet som drar dem till sig. Idag kom hon fram för att hon tyckte att jag hade så fin väska och jag är inte den som är den, jag kan snacka, så vi småpratade lite på perrongen och sen blev jag inte av med henne.
Himla go tant så det gjorde liksom ingenting men herrejisses, hon skulle låna min mobiltelefon bara för att ringa och höra hur dottern mådde (babblade på rätt bra för mina pengar) och sen skrev hon adress och namn och hela köret på en lapp till mig för att hon så gärna vill bjuda mig och min pojkvän på mat när vi har vägarna förbi henne. (Bara jag ringer dagen innan så hon vet..)
Jag får väl gå hungrig tills jag skaffat den där pojkvännen då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback