Tänk vad lite kärlek kan göra

inlove2

Jag vet att tjejer kan vara jobbiga så fort intresse väcks för någon trevlig. Vill messa hela tiden och analyserar stup i kvarten om varför han inte hört av sig på si och så länge.

Jag har kommit på (det kanske jag gjort förut men ändå..) att killar blir steget värre. De går in som en bad boy som inte bryr sig och som är totalt känslokall och det faller tjejer för.
Jag vet inte varför vi faller. Kanske har vi den där drömmen om att kunna omvända någon i vårt undermedvetna. Kanske har alla filmer där den tuffa killen faller för den snälla och oskyldiga tjejen påverkat oss, på riktigt.
De snälla killarna får inte mer än nya tjejkompisar. (Det finns såklart undantag men dem kan jag berätta om en annan gång..)

Å så får man sin bad boy, han skickar mess när han pallar och ringer när hans andra planer gått i kras och man är där direkt, tacksam över att det är just mig han ringer.

Sen händer någonting. Han börjar ringa allt oftare och börjar bli sådär äckligt söt i sina sms. Han tar avstånd från alla sina kompisar för att vara med en och döper till och med sig till töntiga namn på msn. "Jag älskar min Gabriella", "Lämna mig aldrig..".
Plötsligt är han ingen bad boy längre. Man har lyckats omvända honom och det är inte skoj. Det är inte skoj att veta exakt vart man har honom hela tiden.

Plötsligt är han som alla andra snälla killar, en sån där killkompis. Kanske är det de snälla killarna man ska satsa på från början trots allt?!





Kommentarer
Postat av: Jerk

ja...äntligen någon som kommer till insikt ;)

Postat av: Helene

Hmm, jo men det svåra är väl att lyckas/våga falla för dom snälla killarna?

2007-01-23 @ 22:14:56
URL: http://helene.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback