Is this fever?

hands1

Idag jobbade jag på en konferens som handlade om hur man ska motverka brottsligheten i Landskrona.
Jobbade och jobbade.. tog emot deras jackor, satte mig med Jenna Jamesons bok i ungefär 6 timmar framåt innan dem ville ha sina jackor tillbaka. (Har ungefär hundra sidor kvar så jag betygsätter den snart!)
Därimellan garvade jag med Almedina, åt god lunch, goda brownies och snackade skit med den skönaste chefen någonsin, Hinke.

Tillbaka till brottsligheten i Landskrona. Det går utför för denna stan och det har gått otroligt snabbt. Inte ens jag som ändå är ganska ung hänger med i svängarna och känner mig som en gammal kärring när jag kommer på mig själv med att tänka "Dagens ungdomar!!".
Idag stängdes en skola för att dem har kraftiga problem med hemmagjorda smällare. Skolan som jag gick på. Skolan som var bra när jag gick där. Riktigt bra! Vad hände?!

Fem personer flög iväg från konferensen i morse p.g.a det inträffade. Hinke frågade varför dem inte tog med sig några poliser på samma gång, för sakens skull. Ja, varför inte?!

Respekten är borta för längesen och ingen verkar se någon lösning. Folk säger bara att något måste göras men vem ska komma på vad?

Det är lika skoj varje gång man säger att man kommer från Landskrona. Lika skoj varje gång att se blickarna som säger "Jag beklagar!".

Landskrona hamnar i radio. Landskrona hamnar i Aftonbladet. Landskrona hamnar på kartan.

Jag blir inte kvar länge till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback