Vettigt men mest ovettigt

temavecka3

Har drömt om den där planksteken så gott som hela veckan.
Idag var det dags och jag var modig och beställde in vitlöksplankan. Tänkte att det är värt att hålla sig inomhus hela helgen för att få sätta tänderna i en sån. För det gör jag! Vitlök är otroligt gott men det är otroligt vad den kan göra med andedräkten.
Var på biblioteket och lånade massa böcker idag igen, så jag ska nog överleva helgen i min ensamhet. Jag och min vitlöksandedräkt.

Jag har ju det som nyårslöfte, att läsa mycket mer än jag gjort förr. Jag har kommit igång ganska bra, har läst sex stycken böcker nu detta året vilket är mycket mer än jag läst på väldigt länge så jag kan nästan kryssa av det nyårslöftet nu, eller?!



Det verkar som att oturen förföljer vissa människor. Som att de alltid får betala ett pris för lyckan.
Matilda är en sån.
Att hon hade skoj i Österrike förra året kostade henne krossad armbåge som fortfarande inte är okej. Hon måste verkligen ha haft alldeles för roligt.
Att hon har lika skoj i Österrike detta året kostade henne hjärnskakning och uppslagen haka för någon vecka sedan.
OCH!! Att hon sedan toppar det med att ha blivit ordentligt kär kostade henne en knäskada som jag fick höra om ikväll. Skena upp till höften och kanske operation på grund av att danskar inte kan åka skidor.

Ska man alltid behöva betala för sin lycka sådär? Hade jag kunnat hade jag gladeligen bytt ut hennes arm mot min och hennes knä mot mitt utan att tveka, här och nu. Men det är inte så enkelt.
Jag håller tummar och hoppas innerligt att hon bara ska få vara lycklig snart.


Kommentarer
Postat av: Jerk

haha.är det hon som är med i "Tur i oturen"..den där filmen från förr :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback