Steg tre, eller jag ska bara strunta i det?

modell1

Äsch, det krävs för mycket tid och kraft och min motivation är inte direkt på topp. Jag vill inte ändra på mig. Det är såhär jag är. Jag är den kalla polaren med spydiga kommentarer. Jag är den humoristiska osexiga bruden. (Jag läste i en bok att humor är motsatsen till sexighet??)
Jag kan inte hjälpa det och nu får det bära eller brista.

Charlotte svarar inte på sms.
Charlotte stör sig på småsaker.
Charlotte flyr innan det blir för invecklat.

Jag är förhoppningsvis inte helt hopplös men just nu tänker jag fokusera på att jag helt enkelt bara träffat totalt orätta snubbar. Småfelen jag sett har inte varit obetydliga utan totalt avgörande.



När man inte har något att säga pratar man om vädret. Jag tror inte att någon gör det nuförtiden för att det är så "typiskt".. så "klassiskt".
Lång pinsam tystnad följs av "men ja, vädret är ju verkligen jättefint idag!" och så har man samtalsämne i ungefär fem sekunder till.

Jag brukar dra till med det bara därför, bara för att det är så förutsägbart, så givet men nere i södra Sverige dessa dagar är vädret verkligen ett hett samtalsämne.
Snön ligger i drivor, vissa så höga som till mina axlar. Jag och mamma gav oss ut på en liten rundtur i området i morse och under den korta promenaden såg vi två bilar som fastnat mitt i en korsning plus en lastbil som inte lyckats svänga.
Hemma i trädgården slängde jag mig i snön (som ni ser på fotot) och njöt en liten stund.
Samtidigt som jag avskyr att snön kommer nu och hotar min efterlängtade utgång till helgen kan jag inte undgå charmen i det.
Jag lever idag och just idag kan jag utan problem, utan dåligt samvete, hålla mig inomhus och då och då bara titta ut för att se om det börjat smälta.





Kommentarer
Postat av: Jerk

Haha..så steg tre är "Var dig själv" :)
Humor är väl inte nödvändigtvis osexigt? Se bara på eeh..vänta, har det på tungan..eeh..tje..Ellen Degeneres..ööh..kommer nog på någon bättre senare ;)

Postat av: Jerk

Jo Rachel och Monica..Tina Fey, Amy
Poehler (eller hur hon stavar) också..finns väl fler..Christina Applegate en till..det är fullt av dem..sen har vi väl den här Chulls också ;)

2007-02-23 @ 17:32:51
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback