Drivor i vitt

younglovers2

Jag slog hoppfullt upp ögonen i morse, smög upp ur sängen och tittade försiktigt ut genom fönstret. Någon liten del av mig därinne trodde väl att det vore möjligt att snön smält bort under natten men jag drogs snabbt ner på jorden igen när jag möttes av det stickande ljuset från snön utanför.

Mina stövlar har klackats om och om jag lyssnar riktigt noga hör jag hur de sparkar försiktigt mot skolådans lock därinne i garderoben. Dem vill dansa och glöda ikväll men jag måste göra dem besvikna och säga att kvällen ser kraftigt hotad ut.

Jag har lyckats vända totalt på dygnet nu. Vaknar halv nio- nio så gott som varje dag och det är inte skitskoj en lördag som denna. Det finns liksom inte tillräckligt att göra så många timmar. Jag har redan gjort allt jag skulle göra idag så jag kan i princip gå och lägga mig för natten nu.

Jag bankade ihop en skohylla igår som jag och mamma köpte till mig på ÖB för 99 spänn. Den blev riktigt fin och det känns lite extra bra när man byggt ihop den på egen hand.
Dessutom köpte jag en megaball sparbössa (kan man inte komma på något modernare ord för det?) i form av en typisk engelsk telefonkiosk (49 kr). Det kan vara början på mitt framtida sparande.

Sen när allting ordnat sig och jag skaffat mig ett vettigt jobb (för det KOMMER hända!!) och jag får min första lön. Då ska den spenderas såhär:

- En riktigt slösaktig utekväll. (Minst!!)
- Jag ska äta sushi (nyårslöfte)
- Jag ska gå till frisören och klippa och färga och slinga.
- Jag ska köpa nya underkläder. (Heta!)
- Hyra Star Wars-filmerna så att det blir överstökat. (Redan efter ettan har jag insett att det inte är något för mig)
- Jag ska köpa en riktigt fin väska OCH en riktigt fin klocka (har hittat en favorit för 2000 kr)
- Är lite sugen på en tatuering till också..
- .. och en ny gitarr
- .. och ett Playstation
- .. och nya kläder såklart
- .. och ja, skor. Å vi snackar inte ett par.

.. och sen ska jag ju spara en massa också..

Kommentarer
Postat av: Jerk

Räknar kallt med att du modellar underkläderna när de köpts så vi får sätta betyg..fan, skrev jag underkläderna..menade såklart tatuering..så var det..absolut ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback