Älskade hjärtan

valentine6

Alla Hjärtans Dag.
Borde det inte vara alla hjärtans dag varje dag? Borde man inte visa sin uppskattning varje dag mot dem man tycker mycket om? I alla fall någon dag, någon gång och inte endast på den dagen som står inskriven i almanackan.
Titta, detta "Alla Hjärtans Dag"-paket från Lindex med trosor och illaluktande parfym (för 79:50kr) bevisar hur uppskattad du är.

Nere i stan idag såg alla lika olyckliga ut som alltid annars. Det var skönt! Hade småtjejer hoppat runt med rosor hade jag blivit illamående.
Mamma läste upp hälsningar i en tidning. "Älskar dig för evigt Micke", "Vi för alltid Niklas". Gör inte det en illamående så vet jag inte vad som gör det.

Det finns så otroligt många par som säger sig älska som ingen annan någonsin förut älskat, sedan tar förhållandet slut. Ändå fortsätter andra par hävda samma sak som så många andra gör. Tydligen känner ni alla samma sak men vägrar se att alla andra är precis som ni. Att ni faktiskt är som alla andra.

Jag tänker inte bli så blind, tänker inte skriva in till någon tidning för att visa alla hur lycklig jag är, tänker inte bli så fullständigt lurad så att jag börjar tro på att någonting kommer hålla för evigt.
Inte ens när jag (om det någonsin kommer hända) står längst fram i kyrkan och säger "ja" kommer jag tro på det.
Den äkta prövningen är inte då, den kommer först då man befunnit sig i ett äktenskap i många år och inser att man måste jobba aset av sig för att det ska fungera, lägga ner sin själ i det man gärna vill ska hålla tills döden avslutar skiten.

Visst, lycklig och kär kan man vara men man behöver ju inte bli fullständigt IQ-befriad på kuppen.





Kommentarer
Postat av: Jerk

Vet du..jag hoppas du blir sådär sjukt förälskad så hjärnan blåses ur någon gång :)
Hoppas du har en trevlig Alla hjärtans dag!

Postat av: Gustav

Kul att det finns någon som resonerar som jag angående alla hjärtans dag i alla fall.
Kudos!

Trevlig blogg förresten. =)

2007-02-15 @ 09:50:51
URL: http://wwwanker.blogspot.com
Postat av: Jerk

Är det du som visar tungan åt mig varje gång jag kollar din blogg? :)

2007-02-15 @ 22:18:09
URL: http://dalaibk.webblogg.se
Postat av: Jerk

min älskling har ett hjärta av sten.. :)..haha..tror fortfarande att du komemr göra någon stackare lycklig..och förrvirrad någon gång :)

2007-02-15 @ 22:28:54
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback