Nu lever folket, god jul

grinch

Hela Sveriges befolkning befinner sig just nu på Väla, samtidigt som de handlar mat på Ica, samtidigt som varenda jävel verkar sitta och ringa till 118118. Snacka om att vara ute i sista minuten med allting, jag hör människor som är och handlar julgran samtidigt som de ringer efter BR leksaker.

För att inte tala om frågorna om hur länge Systembolagen har öppet idag. Och jag är världens underbaraste ängel  när jag säger att dem har öppet fram till klockan 15.
Jag känner inte mig som någon ängel direkt. Hade jag fått bestämma hade alla Systembolag varit stängda hela julen så att alla barn kunde slippa den ständiga oron i magen. Så att BRIS kunde slippa ha fullt upp med att prata med rädda barn. Inte ett enda barn ska behöva vara rädd under dessa dagar. Julen ska väl handla om barnen? Om magin med tomtar, snö, julklappar och godis. Men neeej, dumma vuxna tar tillfället i akt och dricker mer sprit än någonsin, fler dagar i sträck än någonsin och gör den bästa tiden på året till ett rent helvete för dem de borde älska allra mest, dem de borde göra precis allting för.
Hur kan man göra så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback