Glidaren

hardunågon

Jag är ledig två timmar nu. Tänker hänga kvar på jobbet, slänga mig i soffan och läsa. Varken vädret eller plånboken tillåter något annat.
Jag har inte alls kommit in i någon julstämning i år och nu är det väl försent. Nyårsstämning lär jag inte heller få någon eftersom jag ska sitta här då och ge hela Sverige nummer till taxi efter tolvslaget.
Läste i Metro idag att hälften av alla ungdomar tänker dricka sig fulla på nyårsafton, vilken är den andra halvan? Jag känner ingen som inte tänker göra det.. förutom mig själv då.

Jag är anti fyrverkerier. Visst är det fint men om man tänker på hur mycket pengar som försvinner, pengar som kunde gått till någonting så himla mycket vettigare. Om man tänker på djuren som blir så oerhört rädda och om man tänker på hur många som skadas och dör av skiten varje år. Då kan jag verkligen inte förstå hur det ens kan vara tillåtet. Ännu ett bevis på vilken hemsk värld vi lever i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback