Don't cry for me Landskrona

tamighärifrån

Det är inte det att jag tycker att jag är så mycket bättre än denna stan, än folket här. Det är bara det att jag tycker att jag förtjänar mer. Jag trivs inte på ett dansgolv där alla har hånglat med alla och står och dansar till Carolas senaste. Jag passar inte in.
Just nu sitter jag med röd handled. Och nej, jag har inte börjat skära mig själv för att jag inte diggar Landskrona. Jag har bara försökt skrubba bort stämpeln från igår. Den lyser igenom det röda ändå och det som ger mig mest ångest är att det just nu står med tjocka blå bokstäver "Karneval i stan". Karnevalen var i somras.. 

Japp, jag är bitter som tusan. Jag hade inte tillräckligt många tequila i kroppen för att ha roligt igår kväll. Jag såg allting ur den synvinkel jag inte vill se någonting. Jag tittade på folk med uppknäppta skjortor som stod på scen och dansade till låtar dem inte kunde men ändå sjöng med till. Jag tittade på folk som tafsade på andra folk och försökte dansa som om dem inte gjort annat än övat till MTV. Jag tittade på brudarna på toaletten som stirrade på mig, uppifrån och ner sådär som bara brudar gör. Jag tittade på vad spriten gör med vissa, vad spriten får folk att göra och jag tyckte att det var sorgligt. Och jag ville ingenting hellre än ligga i en soffa med en annans hand i min, sådär som vi gör..
Då gick jag hem..

Misstolka inte, jag ska minsann ut i min favoritstad idag. Och jag kommer dra ut i Landskrona fler gånger. Jag kommer till och med ha riktigt kul i Landskrona fler gånger. Just igår var det bara ingenting för mig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback