Hard to explain

flowers1738

Folk säger tack alldeles för sällan. Egentligen borde det inte vara så himla svårt att slänga in ett så litet ord lite här och var men det verkar otroligt svårt och jobbigt för människor med tanke på hur sällan man hör det.
Varför är det så svårt att säga tack om någon håller upp dörren för en?
Eller om konduktören klipper ens biljett, är det svårt att säga tack?
Eller när den som står före i kön lägger ut en sån plastgrej efter sina varor på rullbandet, är det svårt att säga tack?

Det verkar ta emot något otroligt att tacka människor för småsaker och jag kan bara inte förstå varför.
Jag kan inte förstå hur man kan låta bli att säga tack och hej när jag erbjuder sms och koppling, när jag säger varsågod och tack hej då, att det ska vara så svårt att bara säga tack hej. Sitt tysta istället eller ännu värre, släng ur er ett "mm" om det blir så himla mycket bättre än ett enkelt hyfsat tack.



Kommentarer
Postat av: Empe

Håller med till punkt å pricka

2007-08-15 @ 13:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback