Ett glatt inlägg

sea lion

När man ligger i en solstol så gott som näck, för att det är så himla stekande varmt och svetten glittrar över hela kroppen (kan låta porrigt, men inte i detta fallet.. jag liknar mer han på bilden..) har man inte mycket att beklaga sig över. Jag gör inte det en dag som denna då jag är ledig i alla fall.
Har dock lovat mig själv att inte kallas kräftan i år igen så en timme på varje sida av steken sen får det vara nog.

Har dessutom bakat paj idag! Björnbärspaj av bär mamma och pappa plockade i trädgården. Ska bli riktigt mumsigt att unna sig i kväll.

Och tro det eller ej men jag vaknade pigg och utvilad redan nio i morse och tack vare privatchaufför (mamma..) fick jag gjort allt jag skulle redan i förmiddags.
Lämnade böcker på biblioteket, fixade id-kort, köpte whiteboardpennor och nya leggins, hämtade halsbandet jag beställt (och jag älskar det), hälsade på Michaela på drygaste sommarjobbet och tvättade.
Phew, sa hon efter att mamma och pappa lämnat huset för att åka och spela på hästar, sen la hon sig i trädgården och njöt av värmen, njöt av fåglarna och vindens brus i träden.
Ibland är livet underbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback