Varför är det alltid tjockisen som ramlar?

holdin11

Bra start på en ny vecka.
Jobbade tre timmar i förmiddags och tre nu ikväll. Under den där sex timmar långa rasten åkte jag hem och gav mig på det jag så länge fruktat. Att borsta håret!
Minns inte senast jag gjorde det och jag är inget annat än människa så håret var fullt av knutor. Jag kan inte svara på varför jag inte borstat igenom det på många,många veckor, jag menar, det är ju inte direkt jobbigt eller så men jag har helt enkelt brytt mig för lite.
Eftersom jag ska till frisören på onsdag och inte vill komma dit och skämmas fick jag ta tag i problemet idag.

Tillbaka på jobb och håret låg tråkigt och platt på skallen, men välkammat. Kan räkna utskällningarna på en hand idag, det går framåt.

Timmarna flöt på i rask takt och helt plötsligt satt jag på tåget hem igen. Dagens goda gärning (då inte min favorit bland de hemlösa dök upp) fick bli att hjälpa tre killar som fattades 10 spänn till biljetter på tåget. Jag tänkte mer, ska jag låta dem bli avslängda i Landskrona där dem rånar mig på pengar till Malmö eller ska jag ge tio spänn redan här och nu. Valet blev enkelt, jag pallade inte bli rånad idag, jag var hungrig och ville hem.

Som om jag straffades ramlade jag inför ungefär tio-femton personer på väg uppför trappan efter att ha hoppat av tåget. Skrattet som följde håller nästan fortfarande i sig och det kommer få mig att le många dagar framöver.
"Ursäkta jordbävningen"

Man är inte mer än människa..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback