Ris och ros

holdin7

Jag började egentligen jobba 7.30 idag. Tänkte passa på att äta frukost när jag för en gångs skull faktiskt var sugen på en macka med rökt korv.
Kniven slinter, rakt in i handen och blodet forsar. Min första tanke var "nu håller jag tyst om detta, sköljer lite och åker till jobbet" men då det inte slutade forsa fick jag meddela pappa.

Min sjukhusskräck är fruktansvärd och jag brukar säga att jag inte går till någon läkare förrän jag får köras dit. Därför var nog min magont värre än smärtan i handen på väg till sjukhuset imorse.

Jag överlevde
, min hand likaså men då jag inte kan använda vänsterhanden alls fick jag stanna hemma från jobbet. Ni som följer min blogg VET att jag inte vill vara hemma. Därför har dagen spenderats i sängen med ångest och rädsla att jag inte kan använda handen imorgon heller.

Dagens ris
går till sjuksköterskorna som satt och glodde där jag kom med min lilla hand imorse. Det verkade nästan jobbigt att ta hand om mig i tio sekunder innan jag skickades hem med lite bomull för såret.
Helsingborgs sjuksköterskor behöver kanske lite träning i trevlig och bra service?!

Dagens ros går till sköterskorna i Landskrona som tog hand om mig genast och tejpade ihop såret utan tvekan.
 




Kommentarer
Postat av: Jerk

åh fy fan..hoppas du är bättre imorgon..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback