The best things come from nowhere

par4

Dagens låt: Snook - Inga Problem

Mitt stora problem är att
mina problem är så pass små
att dem knappt räknas som problem
men dem gör lika ont för det

Vi har det riktigt bra här i Sverige. Om man jämför. Det handlar alltid om att jämföra. Då kan man alltid hitta någon som har det värre.
Men vad är meningen med det? Om jag mår dåligt mår jag inte bättre av att veta att någon annan mår sämre.
Kvittar hur litet mitt problem är så gör mitt lilla skitproblem lika ont fastän att jag vet att barnen i Afrika svälter. Tyvärr..

Jag mår inte dåligt, inte överhuvudtaget. Jag har kommit in i en sån period där jag fokuserar på allt som är bra (och det är så himla mycket).
Jag hade kunnat må piss över att jag inte har något jobb, att tanten från Scorett inte ringt, att jag inte ser hur min framtid kommer bli, att inte veta vad jag vill.

Men vad hjälper det? Problemen finns kvar oavsett om jag väljer att må bra eller dåligt över dem.

Det är inte så himla lätt att må bra när man helt enkelt inte gör det. Vad gör man då?

Jag har inget svar. Jag vet bara att jag väljer att må bra och är glad så länge jag kan göra det valet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback