Take a good look at yourself

closed

Jag var på möte på Arbetsförmedlingen idag. Det gav mig absolut ingenting som jag inte redan visste. Efter att han i inledningen sagt "i princip allt det jag säger finns att läsa på hemsidan" slutade jag lyssna.
Drömde mig istället bort till egen lägenhet med min lilla mops och mitt underbara jobb på Scorett. För det är mitt mål, mitt första mål. Det där med miljarder skor och snuskigt rik make kommer lite senare.

Jag vet inte varför jag inte är som alla andra men jag har aldrig varit det så varför börja nu? Jag känner inte suget efter att jobba som au-pair utomlands eller dra mig till London som så många andra gör efter gymnasiet. Jag känner suget efter mitt eget liv. Bara mitt! Bara min fruktskål, bara min badrumsmatta och mitt nyckelskåp. DET är min dröm! 

För jag är sån. Jag lever i nuet. Jag drabbas inte av panik när jag tänker att jag kanske inte får det liv jag vill ha. Jag får inte ångestattacker när jag inser att jag står på ruta noll utan planer att ta steget härifrån. Allt jag har är nu och varför drabbas av panik när jag har de ballaste vännerna, de softaste föräldrarna, de sötaste djuren, de roligaste lördagarna, de mysigaste fikastunderna, de bästa drömmarna och den bästa hälsan. Det tar inte ens slut där.. jag kan fortsätta, jag kan skriva en bok, jag kan älta i all evighet men det tänker jag inte göra.

Det viktigaste är sagt! Mina problem är inga problem, mina drömmar kan förverkligas, mina mål är nära och jag mår helt underbart bra!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback