Gone shoppin'

levis

Shopping ger mig mer än bara ännu ett plagg i garderoben. Alla problem stannar liksom utanför köpcentrats dörrar och jag kan vandra runt hur länge som helst utan att tröttna det minsta.
När man då satsar på en heldag med Matilda kan det inte bli annat än helt perfa. Klockan tolv begav vi oss mot ett jeansoutlet vi fått nys om.
Jag fann inte riktigt vad jag sökte så färden gick vidare mot köpcentra1. Där blev det mest mat, garv och jobbiga Glocalnetförsäljare.
Jobbiga är dem ju inte egentligen, det är ju deras jobb att "värva" folk men det funkar inte att först dra "heey tjejer, vet ni vart man kan ta en öl här runtomkring ikväll?" (en tisdag!!!) för att sen lägga in "nu när jag ändå snackar med er, vad har ni för mobilabbonnemang?"
Nice try dude! Tchüss! (eller hur det nu stavas, Matilda?!)

I alla fall, största jakten var på baggybyxor idag och heeey, på köpcentra2 nådde lyckan mig. Tackar!

När man sedan avslutar dagen och beträder verkligheten (ja, går ut från köpcentrat igen) kommer alla problem tillbaka som en stormvind flygandes mot en (som till exempel att alla pengar är slut och det är mååånga dagar kvar till nästa lön) men då skyddar jag mig med mina kassar.






Kommentarer
Postat av: Jerk

Tschüss..var det.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback