Take me away

Örenäs slott

Igår körde jag och Matilda i värsta Brum-Brum-bilen till Örenäs slott för att spana in massa människor i fina kläder. Det var alltså dags för årets bal. Jag var där främst för att spana in Emilie och Kalle men det var inte helt fel att titta på alla andra också.
Såklart kom Emilie och Kalle näst sist av allihop, inte oväntat alls, men det var värt väntan. Sååå fina dem var! Jag hoppas att dem fick en riktigt trevlig kväll därinne och att Emilie behöll det där leendet som hon kom med.

Jag stod rakt framför ingången i rabatten som ni ser på bilden. Dock inte just precis i rabatten utan på stenarna runt om den. Dock bryr sig folk inte om blommorna i den när dem ska fotografera. Kötta, kötta, kötta varenda påsklilja i hela rabatten för att få en fjantig bild. Suck?!!

Hörde en massa som viskade "Ååh, jag blir också sugen på att gå på bal!" men det där suget kände jag inte alls. Jag såg mig själv snubbla ut ur någon fin bil och bli alldeles röd i ansiktet av nervositet och tappa sjalen jag hade runt axlarna så den for iväg med vinden så jag fick springa efter den och.. ja.. behöver jag skriva mer?!! Jag blev alltså inte alls sugen på att gå på bal!

Jag stod kvar förgäves alldeles för länge eftersom jag trodde att Emilie och Kalle skulle gå ut på balkongen däruppe precis som ALLA andra hade gjort (vissa lite fler gånger än andra..) Så typiskt just dem två att strunta i det!

Ikväll blir det utgång som tur är! Emma räddar mig som vanligt.. En helg till här hemma hade jag inte klarat av!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback