Lite (eller mycket) Eurovision

lovers2

Är ju tvungen att kommentera vad jag personligen tycker om bidragen i semifinalen. Vet inte om det är intressant att läsa men jag måste skriva av mig eftersom jag blir så till mig av kass (och bra) musik.

Armenia - Ni vet den där killen med bakåtslickad hästsvans och ETT ögonbryn.. Ja, jag tänker inte skriva mer än så..
Bulgaria - Het tjej med bra röst men mycket mer än så var det väl inte?
Slovenia - 18 årig kille (bara det är status) som sjöng om att han är Mr Nobody. Ooh, nej.. det är du inte alls pojke lilla. Helt okej låt!
Andorra - Förlåt, jag tänker inte ens kommentera att hon tänkte ha på sig korsett från början.. och jag tänker inte heller kommentera att dansarna glömde ta på sig resten av outfiten.
Belarus - Coola dansare. Luarde mig till att tro att låten skulle röja i början men ack så fel jag hade.
Albania - Dansade som ungefär halva Landskrona (mer än halva) men inget fel med det. Skönt gung i låten också!
Belgium - Hur hamnade Jessica Andersson där??
Ireland - Naw, mysig låt, men ingenting för Eurovision, sorry
Cyprus - Klonad Beyonce, med grym sångröst!
Monaco - En riktigt coco låt!
Former Yugoslav Republic of Macedonia - Efter att ha läst det namnet var man för trött för att lyssna på låten.
Poland - Rädd för killens peruk, för koncentrerad på dräkterna och "rapparen" för att lyssna på låten.
Russia - Modell, ögongodis, jadåå, rätt klädstil, jadåå, bra låt, tveksamt..
Turkey - Vad var det för pipiga ljud som kom emellanåt?
Ukraina - Söt tjej ......
Finland - Känner sig nästan så rädd att man röstar bara därför
Netherlands - Det sägs att droger är lagliga där.. Tjejerna bevisar det..
Lithuania - Winners of Eurovision - Dream on boys. Ganska kaxigt dock!
Portugal - Wannabe Waterloo? Jadåå
Sweden - Vilken röst! Vilken Carola! Hon röjer ju!
Estonia - Sandra, bra röst och mycket möjligt att låten duger efter att ha lyssnat på den några gånger
Bosnia Herzegovina - Bara trist
Iceland - Seriöst, bottenskrap?

Oj, vad negativ jag låter.. till typ alla utom Sverige.. men man är väl lite hemmablind.

Dessutom tycker jag att en låt förtjänar mer än en chans!

Kommentarer
Postat av: Bettan

Jag som är schlagertokig gillar såklart ditt inlägg. Älskar schlageranalyser! Blir liksom helt till mig ;-) Kuuuul

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback