I love it

fotboll

Jag gillar fotboll.. i alla fall att kolla på det.. att hålla på med såna sporter har aldrig varit min grej. Där har jag och Matilda ingenting gemensamt med tanke på att hon spelat massa pingis och älskar alla lekar på midsommar och sånt. Själv försöker jag smita iväg på toaletten så fort det nalkas lekar alltså. Spelar mer än gärna asnitad för att slippa, så illa är det!
Vet väl inte varför egentligen eftersom sånt mest är på skoj, men jag lyckas alltid hamna med någon tävlingsmänniska som skriker att jag ska skynda mig när jag faktiskt redan gör mitt allra bästa. Som pustar och stönar och ber att få byta ut mig mot någon annan i andra laget. Det är i alla fall såna grejer jag fruktar..

Fotboll ja, var riktigt trött på det under min uppväxt eftersom jag tvingats hänga med sedan 0års åldern då min brorsa alltid spelat. Nu börjar jag inse tjusningen med det igen och hänger mer än gärna med på matcherna. Inte endast för att spana in pojkarna utan för att det faktiskt är skoj med själva sporten. Kan väl erkänna att det dock inte hade varit lika skoj om det varit tjejer som sprungit runt.

Sen är det inte vettigt att vara brudig och hänga med på sin pojkväns matcher och tro att dem springer runt och ser heta ut.. som Beckham alltid lyckas göra ungefär. Nej nej, här snoras och spottas det och dessutom är dem så fokuserade på matchen att ett "hej" är för mycket begärt. Med all rätt kan jag tycka eftersom det krävs koncentration och ansträngelse. Ska han behöva hälsa på en jobbig brud då också? Skärp er tjejer! Gillar ni inte sporten så stanna hemma!

Känner lite huliganvibbar i mig själv på vissa matcher. Hamnar jag brevid någon som håller på motståndarlaget knyter jag nävarna hårt och irriterar mig något fruktansvärt om där skulle komma någon kommentar som "Äääh, det där var ingen straff!" om det är uppenbart att det visst det är så eller om dem skriker onödigt högt då dem lyckats få in en boll i mål.

Än så länge har jag hållit mig borta från bråk, men det kan bero på att det är division 4 jag kollar på. Hade jag hamnat på fotbolls VM hade nog en och annan legat risigt till, däribland jag själv. Dessutom vet jag väl att våld inte har med sporten att göra, jag har till och med sånt armband för att stoppa fotbollsvåldet.. någonstans i gömmorna i alla fall.

Dagens lögn: "Jag ska sluta äta onyttigheter!"
Dagens sanning: "Rådhuscaféets chokladmums är underbart goda!"

Kommentarer
Postat av: Empe

aaah, fotboll är unerbart! Men inte bar vid sidan om! Även PÅ planen- att få va med i hetluften! Att få spela för laget!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback