I know that's me, but with who?

lovers1

Denna veckan har gått alldeles för snabbt men det får gärna bli lördagskväll nu. Då är det grillning, härligt sällskap och festande som gäller.
Innan dess blir det torsdag kväll och då ska jag till Almedina och spana in Semifinalen i Eurovision. Tänk om det bara skulle bli så att vi inte kommer med i tävlingen i år. På grund av grymt fel vinnare förra året. Vi gillar Martin S alltså, men låten Las Vegas trodde vi väl inte att vi skulle ha någon tur med?
Sen blir det fredag och då är det jobb som gäller några timmar innan softkväll med Matilda.
Efter det blir det lördag och även då är det jobb som gäller fram tills kvällen. Förlåt, men jag hoppas på regn i helgen! Servitrisen (är det verkligen det vi är?) som är mest van är bortrest och får jag en beställning på sju cafe latte och fyra cappuchino börjar jag gråta! (Gråter gör jag väldigt sällan så det blir väl att jag skriker högt inombords)

Ska man tacka när man går över övergångsställen och en bil stannat för en? Egentligen behöver man ju inte eftersom det faktiskt är lag på att de ska stanna men man kan ju lika bra tacka, världen behöver lite mer av sådan vara. Men om JAG går över och ska tacka så stannar jag nästan upp litegrann mitt framför bilen eftersom jag måste koncentrera mig på att få upp armen och nicka och mina ben samarbetar inte medans jag håller på med armen och nickningen. Då slutar det med att bilisten blir irriterad för att jag inte istället skyndar mig över och mitt tack är inte längre väsentligt.
Jag vill tacka, så jag får väl öva här hemma på att gå samtidigt som jag vänder huvudet åt sidan, ler och sträcker upp armen i ett tack.

Dagens lögn: Det är skoj att städa trappor
Dagens sanning: Det är megaskönt att rensa öronen med tops!



Kommentarer
Postat av: Jerk

En snabb nick räcker väl?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback