Ett somrigt inlägg

sommarisolen

Klockan 8 ringde klockan som väckte mig ur mina drömmar. Inte helt fel att vakna rakt i solskenet och veta att jag kan steka hela dagen.
Dagar som dessa skulle jag inte vilja vara något annat än arbetslös.

Underbart att trippa genom området med sina nya vårskor (som gett mig blödande skoskav) när alla grannar är ute och röjer i sina trädgårdar. Ett evigt "hej"-ande men det känns inte ens lite ansträngande.

Känns riktigt skönt att se att alla slängt sina vinterjackor all världens väg och visst skiner människor lite extra i detta vädret? Jag kan svära på att mer än hälften av de jag träffade på väg ner till stan i morse log och ögonen tindrade på dem. Jag kollade gylfen och allting men nej, det är vädret som gör att alla ser lite extra lekfulla och lyckliga ut.

Nu ska jag ha en riktigt skön dag i solen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback