Ett lååångt inlägg!

wonderful dog

Igår fick jag känna på att jobba på riktigt. Massa trappstädning från 8 - 16 minsann.
När man kliver in i vissa trappuppgångar därute känns det som att man kliver rakt in i något annat land. Jag förstår inte hur dem kan vilja bo sådär och jag vill kanske inte veta hur det då ser ut inne i deras lägenheter.
Varför inte tömma skorna på grus INNAN man går in i trappen istället för att göra det utanför dörren?
Varför inte torka upp läsken man spiller istället för att låta det torka in ordentligt så att städerskan (i detta fallet jag) får ägna många minuter åt att skrubba bort fläckarna för hand.
Varför inte låta bli att slänga nötskal rakt ner på golvet och kanske istället ha med en liten påse att slänga det i, om det nu är så himla tvunget att äta de där nötterna överhuvudtaget.
Folk beter sig som svin och det är en ren befrielse att komma in i ordentligt städade trappuppgångar utan den där äckliga stanken av smuts och skit.

Sen kan det bli missuppfattningar också. Som en man av utländsk bakgrund (och nej, jag skriver inte det av ingen nytta som tidningar gör. I detta fallet har det faktiskt betydelse att han inte var svensk eftersom hans brytning ställde till problem i huvudet på mig) kom igår och konversationen såg ut ungefär på följande vis:

Han (som hette Alladdin?!!) : - Har du jobb?
Jag : - Nej! (eftersom jag är arbetslös egentligen!)
Han : -  Här ute?
Jag : - Aaah, jo det har jag ju då!
Han: - Har du? Hur många hus?
Jag: - Fem stycken
Han: - Ah, hur lång tid tar det?
Jag : - Fem timmar kanske
Han: - Är det timlön?
Jag: - Jajamensan.
Han: - Jättebra, när kan jag börja?

Damn, vilken missuppfattning, enda från början sökte han jobb och jag uppfattade det som att han bara var nyfiken på mitt. Eftersom jag inte bara tvärt kunde dissa honom slutade det med att jag tog hans nummer och lovade att kontakta min chef om jobb till honom och bla bla bla. Jag förstår inte hur det kunde bli så, men jag tyckte synd om honom. Så nu kan jag aldrig visa mig därute igen..

Eftermiddagen/kvällen igår tillbringades hemma hos Matilda och vi lekte bagare. Nu längtar även jag massor till hennes 20års fest på lördag (trots att jag jobbar både lördag,söndag)



Jag har i tidigare inlägg hyllat min mamma så idag är det faktiskt min pappas tur. Ni förstår, jag har inte bara världens bästa mamma utan även världens bästa pappa (tro det eller ej men jag har det faktiskt så bra!) Som igår då han ordnade bullar och dricka och grejer när jag var ute och jobbade hos honom, eller då det ligger en rejäl slant på köksbordet idag i "namnsdagspresent" eller då han alltid är genomtrevlig mot alla mina vänner som också tycker väldigt bra om honom. Det är ingen blivande pojkvän som någonsin behöver frukta min pappa i alla fall och det hyllar jag honom för.

Fick även asballa strumpor av mamma som även dem låg på köksbordet i morse så min dag kunde inte starta på bättre sätt. Tack så jättemycket!

Sen har jag en moster med stil också, Siv minsann som har stenkoll på vad jag tycker om. Det visar i alla fall väskan hon köpt till mig då hon var iväg och jag tycker om den jättemycket. Jag har inga släktingar att klaga på i alla fall.

Idag hoppas jag på att både mamma och jag hittar vad vi söker när vi ska iväg på en minishoppingtur.





Kommentarer
Postat av: Jerk

Grattis på namnsdagen unga fröken.. :)

Postat av: Empe

Grattis på namnsdagen! Trevligt att dessutom få presenter.de brukar inte jag få på namnsdagen..Ger å andra sidan inte heller några på andras namnsdagar, så de går kanske jämnt ut!? Jobbar söndag? inte partaja imon då? :(

2006-05-12 @ 15:35:19
URL: http://empes.blogg.se
Postat av: Anonym

grattis på namnsdagen önskar ulla och olle och tack för rolig läsning

2006-05-12 @ 22:36:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback