Curious?

hottie

Jag har väldigt svårt att tänka mig att jag skulle kunna falla sådär BUMS för någon. Ni vet sån "kärlek-vid-första-ögonkastet", existerar det egentligen? Finns det någon i världen som kände den känslan för att sedan leva resten av livet lycklig med just den personen?
För finns det inte ett enda bevis så existerar det ju faktiskt inte eftersom det då inte vore äkta kärlek, eller?!

Jag har till och med väldigt svårt att tro att man skulle fastna för en person och endast en för att sedan aldrig ens känna frestelse för någon annan. Det beror inte på att jag tycker att det finns så många bra så att man vill ha många utan mer för att det bara finns några halvbra så att man typ måste ha några stycken för att vara lycklig.
Nu menar jag inte heller att jag vill ha många pojkvänner samtidigt, jag är övertygad om att jag kommer falla och att jag då endast ser den personen. Samtidigt vet jag att förälskelsen tar slut så småningom och vad säger då att jag inte vill söka efter något nytt?

Med andra ord kanske jag inte tror på livslång kärlek, men vad vet jag som inte ens levt 20 år. I tjugo år har jag levt med mig själv (och min familj såklart) men de som levt tillsammans med någon på det där andra speciella sättet vet så himla mycket bättre än vad jag vet.
Allt jag vet kanske visar sig vara helt fel och inte stämma alls men om jag ser mig omkring ser jag inte många exempel på den där eviga kärleken som alla lever för att finna.

Just nu kunde jag i och för sig inte bry mig mindre om den jag ska leva med resten av livet. Hade jag funnit honom idag hade jag bangat ur och blivit livrädd. Inte än, nu ska jag festa och ha kul och testa mig fram så att jag vet vad jag vill ha, så att jag vet vad det är jag söker efter.

Kanske därför jag springer så fort någon närmar sig. Så länge det är jag som drar i trådarna är jag helt lugn men så fort någon annan börjar ställa krav och säger saker jag inte är van vid att höra så blir situationen ohanterbar och jag drar mig ur.. varenda gång.. och ingen har tålamod nog att stanna kvar, det är bara inte värt väntan.. Det förstår jag också..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback