Something's right

BWO

För en gångs skull satt jag inte och svor och slet mig i håret till Melodifestivalen. Kan bero på att jag satt på släktkalas.. men jag tror att det mestadels berodde på att jag faktiskt tyckte att precis rätt låtar gick vidare.
BWO (som dom numera vill kallas) ägde helt klart och det skadar absolut inte att sångaren dessutom är bästa ögongodiset.
Sen är det lite skoj att få inslag av hårdrock också. Visst, det kallas schlagerfestival och så men seriöst, vi får samtidigt hänga med i tiden litegrann!!

Man kan absolut ångra en tatuering och det finns massa människor som gör det. Vem vill vara tatuerad i balklänning till exempel? Det förstör verkligen hela outfiten.
Men ja, jag har inte planerat att gå på nobelmiddag och baler och så resten av livet. Jag drar hellre till ett vinylgolv och shejkar hela natten lång och vet ni vad, där funkar det med tatueringar alltså!

Sen det här med att jag just nu känner att jag aldrig vill ha barn. Jag har faktiskt blivit mycket mer barnkär på senare dagar.. är det en roll man växer in i? Inte det att jag har något emot barn, jag är bara kass på att handskas med dom. Jag blir en usel mamma om det ska fortsätta såhär. Om jag inte vaknar någon morgon och vet vad som är fram om bak på en blöja eller hur man kokar potatis. Hur höga är oddsen att jag över en natt blir en lika bra mamma som jag själv har?
Jag inser att det kommer komma en dag då alla andra kanske skaffat någon liten plutt och jag själv blivit hjärntvättat till att vilja ha barn.. men växer man inte in i den där mammarollen, blir jag inte mer intresserad av matlagning eller typ.. lär mig att torka näsor och kunna se en unge äta utan att hålla på att kräkas, då blir jag utan tvekan en av de sämsta mammorna någonsin!


Kommentarer
Postat av: marie

Hej mitt gudbarn!
Blev du alldeles avskräckt när du var på kalas idag?
Men jag håller med dig, jag hade också blivit avskräckt, man kunde tro att vi var 50 personer.
Det är väldigt trevligt att läsa din blogg.
Ha en fortsatt trevlig helg.
Din kusin Marie

2006-03-04 @ 23:38:56
Postat av: Jerk

Man växer in i det..kunde inte care less om snoriga barn och äckliga blöjor innan jag höll min dotter i min famn första gången..resten brukar lösa sig eftersom..du får väl gifta dig med en mästerkock :)

Postat av: Sandra

Jag tror att man växer in i det. En kompis som har en dotter på snart ett år sa senast i går att man inte blir så brydd längre när man skaffar barn, angående blöjor, mat överallt osv. Hon var väldigt pedantisk innan, men hon klarar av det lysande. Det kommer du också göra, om du skaffar barn en dag :)

2006-03-05 @ 19:25:37
URL: http://sandraannamaria.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback