Beautiful Winter

chulle

Visst är det vackert med vinter. Det är liksom tillåtet att krypa upp i soffan med en stor mysig filt över sig och titta på massa filmer och äta lite gott (ni vet precis som jag att man inte kan titta på film utan något att knapra på.. och varför skulle man?)
Men usch vad trött jag är på soffan, filtar och allt det där andra som symboliserar lathet (??)
Jag vill trippa runt utomhus utan jacka och klumpiga vinterstövlar.

Beautiful Winter please go away..

Sägs ju till och med att vi ska ha det lite mildare nu några dagar för att vintern sedan ska återkomma ytterligare en gång. Snart orkar vi inte mer..


Hade det varit sommar nu hade man kunnat gå en promenad, eller nej just det, gängen här i Landskrona gör att man inte kan vistas utomhus ensam längre. Då blir man nerslagen och rånad eftersom det inte finns något ställe för ungdomar att hålla hus efter skolan. Så skrevs det i alla fall i tidningen häromdagen.
Vad hände med att man kan vara hemma hos varandra och ta det lugnt som jag gjorde när jag var i den åldern som de här livsfarliga gängmedlemmarna är i (för dom är alltså inte mer än 16-17 år de flesta)
Visst, de sprider säkert skräck i Landskrona, för att vi låter dem skrämma oss. Det handlar alltså om ett antal (ganska många alltså) killar som inte har något bättre för sig än att slå och råna folk. Föräldrarna anar ingenting (ni funderar aldrig på hur era ungar kan ha senaste märkeskläderna trots att ni inte ger dem en krona??)

Det tråkiga är att de två snubbarna som ställde upp i tidningen och snackade om hur tufft det är att göra Landskrona till ett rent helvete för oss andra normala människor är att dem ger hela stan helt fel intryck. Det finns normala människor här också, men vi märks inte lika tydligt eftersom vi inte slåss och håller på med skit.
Det bästa var artikeln dagen efter där två killar i ungefär samma ålder berättade att det faktiskt finns de som spelar basket och fotboll efter skolan.
Tyvärr märker vi ingenting av dem. Tyvärr märker man bara dem som skriker hora efter en på stan..



Kommentarer
Postat av: Jerk

Spenat e för Popeye..grislever..hmm helt plötsligt kände jag mig väldigt islamisk.. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback