It's me again

dance3

Jag hade velat leva Sex and the city-liv. Det där med att dejta massa olika skumma, trevliga, sjuka, roliga, snygga, störda typer verkar riktigt skoj. Det hade också gjort att man inte tog dejterna på så stort allvar, när de väl kommer. Vad ska man ha på sig, hur ska man vara?
Visst ska man vara sig själv (to be yourself is all that you can do) men det kan vara svårt att visa hela sin personlighet under en dejt, sen ska man ju lyssna en massa med.. verka intresserad av allt han säger fastän man inte kunde bry sig mindre. Totalt dissande då han börjar snacka fotboll kan man ju inte vara men man kan ju inte heller börja snacka som att man vet något.
Det är svårt alltså och hade man då varit en erfaren dejtare så hade det säkerligen gått smidigare.

Jag är 19 år (får vänta hela sommaren på att fylla 20) utan en tanke på framtiden. Visst, jag kan tänka på det.. ligga flera timmar på nätterna och bara drömma mig bort.. men några planer har jag inte.
"När ska du göra något vettigt med ditt liv?"
Ursäkta mig men just nu gör jag det vettigaste jag bara kan av mitt liv. Jag har kul, jag lever livet en gång för alla och gör alla misstag som jag måste göra.
Mamma stöttar mig till fullo! Hon har i alla fall inte glömt bort hur det är att vara ungdom, hur det är att leva.

Folk i min egen ålder däremot verkar ha lagt ungdomen bakom sig för längesedan och när folk i min närhet börjar planera barn och sammanboende och grejer, då får jag panik. Här sitter tjejen som får panik om någon vill träffa mig två gånger.. shit, då börjar det ju bli seriöst.. eller i alla fall alldeles för seriöst för att jag ska våga stanna kvar.

Tre tanter satt och fikade idag.. de snackade om vädret... om inredningen.. om allt sånt obetydligt som verkar bli gamlas vardag.. deprimerande enligt mig, men det såg ändå rätt mysigt ut.
Tänk när jag och Matilda sitter sådär (för det kommer vi göra.. om det så är i Sverige, Tyskland eller Australien) och snackar som om vi inte hade några andra problem i världen än vädret.. Då vi ser tillbaka på livet i stället för att diskutera framtiden.. Det ska faktiskt bli rysligt spännande att se vad som hände.. för just nu har vi ingen aning alls!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback