Hultsfred, vi ses igen!

tält

Hultsfredsfestivalen - Då har man alltså varit där man aldrig trodde att man skulle hamna. Så var det alltså, det började lite som en skämt från min sida men sen tänkte jag "varför inte? man kan väl testa!" och det ångrar jag inte alltså.
Jag och Emma började förberedelserna i tisdagskväll då jag fixade ett linne med en Nintendo 8bitars kontroll på. Tro det eller ej, men vi har fått många komplimanger för det och jag fick till och med höra att det såg köpt ut, taaackaaar!

I onsdags vid åttatiden tutade en bil på mig på gatan och då var det bara till att bära ut alldeles för mycket packning (vilket jag märkte lite senare) och sedan for vi iväg.
Utan problem (förutom fem mils felkörning) kom vi till festivalen lagom svettiga och illamående (ni vet, jag är åksjuk) och totalt off eftersom vi aldrig varit där förut. Vem kunde ana att det skulle va så stort?

Upp med tältet på närmsta stället, om jag minns rätt hamnade vi precis vid en grusgång vid ett läger som kallade sig för "AIDScamp".. lockande?
Efter bara några timmar insåg vi att vårt lilla tält nog skulle fungera mer som ett ställe att kissa på så vi tog vårt tält och drog vidare långt, långt, långt bort på det största fältet och där kunde vi inte fått bättre grannar alltså.
Tre sköna norrlänningar, och fyra härliga "mexikanska" militärpoliser (med stråhattar). Det var med dem vi sedan tillbringade våra 3 resterande festivaldagar/nätter.

Konserterna blev det dåligt med.. Dagarna var alldeles för heta för att stå i folkklungor och på nätterna sprang man mest runt, om ens det.. Jag hann i alla fall få se Hello Saferide (låter precis likadant live som annars), KENT (jag gillar dem alltså.. även om jag hört att dem kunde gjort bättre ifrån sig), Gnarls Barkley (kommer jag att lyssna på mer nu än förut) och ytterst lite av Backyard Babies.

Helt otroligt så olika vi människor är.. men samtidigt otroligt att det finns så många trevliga. Jag tror inte att jag stötte på en enda otrevlig människa (förutom tjejen som helt allvarligt trodde att hon spelade i samma liga som Emms och skulle sno snubben? Jovisst, lycka till!)
Ett annat undantag är väl killen som hellre kallade våldtäkt för överraskningssex och slängde sig över mig 04.00 på morgonen, slet upp min sovsäck och började tafsa. Han lämnade ett och annat märke alltså ochmåste typ ha varit hög på något skumt..

Men men, det var festival, inget att bry sig om.. samma sak som att alla kissade överallt, när som helst. Bajjamajjorna var fyllda, så gott som alltid.. inte alltid endast nere i tunnan utan utanför.. Papperskorgar existerade inte utan all skit slängdes rakt ut bara sådär.. Men som sagt, ingen brydde sig, inte heller jag. Då man kom in i civilisationen idag höll jag på att slänga papper bara sådär innan jag förstod att det inte funkar längre.. nu får man anpassa sig efter verkligheten igen. För jag har minsann levt i en helt annan värld nu i en vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback