Ytligheter

fashion

Jag tycker att det är otroligt skoj med fåfänga och ytligheter! Visst skulle det vara sjukt tråkigt om ingen brydde sig om sitt yttre?
Jag tycker det är kul att sätta mål och förändras! Det tråkiga är att så många idag tittar för mycket på idealen och påverkas så mycket av media att viktminskingarna går till överdrift.
Det roliga är ju att hitta sig själv, att trivas med den man är och med hur man ser ut.
Frågan är om man någonsin blir nöjd, men hur skoj är det inte att försöka nå sitt eget ideal?!
Man ska sätta små mål längs vägen och låta det ta tid. Då tror jag att man så småningom kan se sig i spegeln och tänka "hey, det här är väl ungefär så pass bra som jag kan se ut utan operationer!"

Mina första mål just nu är:

* Gå ner X antal kilon
* Få bort det här hemska löshåret och få till en ljus, kort, snygg, trendig frisyr (Dem kommer nog hitta insektsarter i mitt hår som dem inte trodde fanns, precis som dem gjorde i Bob Marleys..)
* Fixa en höstgarderob som jag för en gångs skull är fullständigt nöjd med.

Inte helt omöjliga mål alltså men då de mixas med alla andra mål som inte rör utseendet blir det helt plötsligt för mycket för lilla Charlotte att ta tag i..

Fortsättning följer.. och jag vill gärna ha detta klart till den 21 oktober!!


Kommentarer
Postat av: Marie Enström

Hej Charlotte!
Att inte förglömma är ditt körkort. Det är bara att köra så mycket så möjligt då när du är rastlös de första 2 veckorna när du är ledig!
Vi ses på söndag, då kommer jag och min bästa kompis och fikar på Flinkmans cafe. Gör du en god cafe latte till mig, Jag är redan så sugen:)

Ha det bra
Marie

2006-07-27 @ 22:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback