Ring ring 112

brand landskrona

För första gången någonsin fick jag snabbt dra upp telefonen på väg hem från jobbet och ringa 112 då jag körde förbi ett garage som stod i lågor.
Först tittade jag mig omkring för att se om någon annan kanske ringt men inte en människa syntes någonstans så jag hade inget val.
Jag var även så pass smart så att jag ställde mig på bra avstånd i fall att det fanns exploderingsrisk (hey, man har väl sett en del filmer) och hade jag inte vetat bättre hade jag skrikit "men skynda er hit istället då!" då mannen jag pratade med ställde tusen frågor om hur röken såg ut, om jag såg lågor, om det fanns bilar i garaget, vad jag hette osv.
Hälften av frågorna kunde jag inte ens svara på men brandbilarna nådde slutligen fram och branden kallas för mordbrand i tidningen. Herrejisses, vilket drama jag hamnade i... nästan.






Kommentarer
Postat av: matildiski

du är allas varan hjälte!

2006-07-19 @ 21:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback