Love, love, love...me

beauty7

Om jag räknar i almanackan får jag fram att detta är min femtonde dag i sträck som jag jobbar. Innan dess hade jag ju trots allt ledigt på midsommarafton! Det känns helt okej och idag fick jag sova ut. Man sover dock inte som bäst i denna värmen. Trots endast lakan svettades jag som en gris hela natten, men jag sov i alla fall från och till fram till klockan blev tio.

Enligt mitt stjärntecken Vågen ägnar jag hela mitt liv åt att hitta den rätta. Om jag nu ska bortse från att jag anser att man ska leva livet innan det sker så kan jag se tydliga tecken hos mig själv som faktiskt bevisar att detta är helt korrekt.
Jag tänker ofta på hur jag vill ha det och med vem. Det är inte så illa att jag fantiserar om varenda kille/man jag ser på stan och undrar hur våra barn skulle sett ut.. men då jag cyklar förbi koloniområdet på väg hem från jobbet och ser alla gamla par som säkert varit tillsammans i 150 år kan jag inte låta bli att drömma mig bort till då det är jag som sitter där med min bästa vän, min livspartner.
Jag vill vara lycklig då! Jag vill inte se tillbaka på mitt liv och ångra hälften av de saker jag gjorde och inte gjorde. Jag vill se in i min mans ögon och känna det jag kände första gången jag förstod att det skulle bli vi. Jag vill antagligen leva det liv som aldrig existerat, möjligtvis på film, men aldrig i verkligheten.

Jag är en riktig drömmare som aldrig är nöjd med nuet. Jag njuter inte av det jag har nu, jag njuter av det jag ska få.. det jag tänker skaffa mig, det jag drömmer mig bort till.
Jag längtar dit..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback