L-A, so not my kind of place!

beauty2

Efter att ha glidit runt på årets karneval i drygt en timme (kändes dock som evigheter) insåg jag för femhundraelfte gången att detta stället inte är något för mig. Jag trivs inte här och jag hör definitivt inte hemma här.
Ställer mig längst fram tillsammans med min partybabe Emms för att njuta (eller shejka loss) till Svenska Akademien men insåg strax att jag var totalt omringad av 14åriga (som säkert börjar närma sig 17-18 egentligen) pojkar och 15åriga blonda småtjejer och höll typ på att spy av deppkänslor. Vi drog oss bakåt i hopp om att finna folk i lämpligare ålder men det enda jag fick var en 40+ äcklig man med hästsvans som började ta mig runt midjan. Precis som att man inte var tillräckligt deppig redan?
Det slutade alltså med att vi drog hem alldeles för tidigt, men vad ska vi där att göra?

Det enda Landskrona består av är folk som bryr sig så sjukt mycket om vad andra tycker och tänker. Här finns bara folk som redan bildat sin uppfattning om mig och den håller dem fast vid. Här finns antingen småungar som tror att dem blivit vuxna eller gamlingar som tror att dem är unga.
Här finns massa fyllon som drar ner sina stackars barn och helt seriöst tror att barnen ska bli glada av att springa runt bland karusellerna medans föräldrarna dricker sig asnitade i något skabbigt tält. Vet inte hur många barnvagnar jag såg efter kl.23.. hur sjukt är inte det?

Här finns massa folk som bara går rakt förbi en människa som ramlat på cykel och slagit i bakhuvudet, i tro om att personen bara varit alldeles för full. Hur kan man göra så? Är det så sjukt himla jobbigt att gå fram och fråga hur det har gått, om det önskas någonting, om personen känner att vi kan göra någonting överhuvudtaget.
Men icke, vi trampar hellre över, tittar lite snett bakåt i ren nyfikenhet, tittar framåt igen och glömmer bort det som skett bakom. För så är vi, här i Landskrona.. (kanske överallt??)

Om jag inte hör hemma här och det är likadant överallt, vad gör jag då????

Tacka vet jag underbara människor, men här i Landskrona finner ni inga sådana.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback