Hjärtlös?!

soldier

Jag kommer aldrig att förstå varför vi vanliga, civilia och oskyldiga människor måste behöva lida för någonting vansinniga ledare vill uppnå.
Jag förstår inte vad det tjänar till att spendera otroliga summor pengar på vapen som sedan kommer döda ovetande kvinnor och barn.
Jag kommer aldrig att acceptera att världen vi lever i verkar totalt hjärtlös.

Jag lider med de drabbade i Libanon samtidigt som jag lider med alla andra som tvingas leva i krig varje dag.



Man behöver inte åka långt för att uppleva hjärtlöst beteende.
Det räcker att man tar sig till mitt jobb.
Där tvingar barn ner en stackars igelkott i en brunn innan dem slänger på locket och drar därifrån. Igelkotten simmar hysteriskt runt, runt, runt för att hålla sig ovanför ytan och i hopp om att finna en väg ut.
Flåsandet från brunnen fick Maria att uppmärksamma det stackars livet och till sist kunde den pusta ut uppe på land och efter ett tag orkade den krypa in i en buske.
Det skar till i hjärtat på mig när jag hörde vad som hänt och hade jag sett när det inträffade (vem vet, den har kanske simmat runt där hela helgen?!) hade det svartnat totalt för ögonen på mig. Det hade helt ärligt talat inte förvånat mig alls om jag hade tryckt ner den skyldige i brunnen och slängt på locket.
Skulle en människa lida mer än igelkotten gjorde? Skulle människan ha varit mer rädd?

Jag lider med de stackars djuren som tvingas leva på denna jord med oss människor som inte gör annat än förstör. Vi är ingenting annat än fruktansvärda!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback