Dagens tankar

two chairs alone

Korsord är ganska tillfredsställande. Det insåg jag igår när jag försökte mig på Veckorevyns. Däremot är jag inget bra på det alls. Jag stavar fel och skriver in ord innan jag kollat om där är rätt antal rutor.
Trots det kunde jag inte sluta och nu är där bara en och annan äppelsort som ska in och trots att jag inte tänker skicka in det för att vinna så känner jag mig ganska nöjd.

På jobbet känns allting bra. Där har jag ett visst antal timmar med uppgifter som ska uträttas. Jag har ett mål innan frukost, ett innan lunch och ett annat innan klockan slår 16.
När jag kommer hem är allt en himla röra. När ska jag börja läsa till körkortet? När ska jag börja springa? När ska jag ordna håret och allt annat som jag vill ha fixat.
Jag har tiden, men orken är som bortblåst.

Idag är en sån dag då jag känner att jag skulle kunna ta mitt pick och pack och flytta till en plats långt bort i fjärran. Inte för att jag inte har det bra här hemma, här har jag det kanonbra, men det är någonting med stället Landskrona som jag kan bli så himla trött på ibland.
Jag känner i varje del av min kropp att jag inte hör hemma här och vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till.

Den 3 september är sommarjobben alldeles slut för min del och då har jag förhoppningsvis pengar så att det räcker och blir över. Då skulle jag vilja ta en månads ledigt till att göra precis vad jag vill innan jag tar tag i mitt liv på riktigt.

Jag längtar alltid till framtiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback