Wonderful

osguld

Satte mig lite halvt nonchalant och dessutom megatrött framför tv.n när det var dags för OS-final. Störde mig lite när Göran Persson skulle snacka, precis som han vet vad han snackar om. Vad har statsministern med hockey att göra? Politiker, såna som var mobbade som barn och valdes sist på idrotten.. okej, grym fördom av Charlotte där, men ändå.. Jag hade hellre hört kommentarer från någon som vet vad han snackar om, på riktigt.. och inte börjar tjata om att vi ska vara stolta över att vara i final. Man hamnar i final för att vinna guldet.

Heeey, vi vann ju och jag kan ju nämna att jag knappt kunde hålla mig kvar i fåtöljen de sista minuterna. Otroligt så spännande det blir. Otroligt så nervöst det är! Otroligt så underbart det är att höra kommentatorerna skrika av glädje att vi vunnit guldet.

Svårt att hålla glädjetårarna tillbaka trots att jag inte är något sportfan i vanliga fall.

Så löjliga frågor också.. "Vilken tröja är bäst? Gul eller blå?" Vafan har det med spelet att göra? Det är väl för spelet man kollar? Inte för hur kläderna ser ut. I såna fall kan jag ju skicka insändare angående modellen på deras skridskor.. men varför skulle jag? Vi vann ju!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback