Relativt smärtfritt

allalone

Jag överlevde dagen jag haft ångest inför alldeles för länge. Jag vet inte varför, men det kändes annorlunda detta året. Precis som att jag inte ville något hellre än få något litet kort i brevlådan eller en post-it lapp på dörren. Från en hemlig beundrare, såklart! Annars är det skitsamma. Men hemlig skulle han ju vara och sen skulle han avslöjat sig och vi skulle leva lyckliga i alla våra dagar... eller något sånt..
Kanske inte efter en post-it lapp alltså... får nog vara en eller två diamanter för en sån sak.. Men jag menar mer känslan av att någon faktiskt tänker på en lite då och då. Den känslan hade inte varit fel...

Men jaja, jag fick ett jättefint halsband av mamma så jag gråter inte. En medaljong så man kan sätta in sig själv och ja... den där speciella personen... men känns som att jag får sätta in bild på katten alltså.. och då kanske man hellre ska strunta i det helt och hållet?
Men jag älskar halsbandet i alla fall!!!

Dessutom tillbringade jag ju inte hela dagen ensam! Matilda hade till och med köpt med sig små godishjärtan och herrejisses, till och med såna i gele som kladdar ner hela påsen.. för min skull!  Man kan inte annat än vara hjärtligt tacksam!

Så jag klagar inte på denna dagen! Jag blev nästan bara deprimerad när jag såg tjejer borta vid skolan som gick med rosor.. Kom på något bättre? En ros, okej, det var ju enkelt.. alla andra köper ju rosor så varför ska man inte göra det? Man orkar ju inte lägga ner lite tid och tänka på vad som verkligen skulle kunna förgylla.. Neeej, då blir det ju bara jobbigt.
Vi köper färdiga kit istället. Alla Hjärtans Dag kit. Jättebra, dom ligger på ett bord direkt när man kliver in i affären och kostar sisådär 99:50 och lyser upp med sina röda underkläder och om ni har tur kanske till och med en deo.
Killar, köp röda spetsunderkläder till era flickvänner!! Dom är så himla sköna, sticks inte alls och man kan dessutom ha dom under alla kläder! Bara så himla bra! (menade jag det där?)
Tjejer, köp sidenboxer med hjärtan på! Alla killar har såna! Och dom har säkert några kvar sedan tidigare förhållanden. Väldigt poppis och ni kan tro att pojkarna älskar att klä av sig i omklädningsrummet på gymmet. Finns det något mer macho än siden? Med röda hjärtan? Oh la la... (menade jag det där då?)

Visst, var sådär äckligt romantiska på Alla Hjärtans Dag så kan ni ju leva på det resten av året och slippa överraska varandra. Men kom på något som ingen annan gör varenda år! Något som passar er båda! Om det är en mysig filmkväll med massa godis eller en middag för två på en flott restaurang, det spelar väl ingen roll? As long as you're in love, for real.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback