It's a beautiful day

candy

Underbart väder idag! Får gärna fortsätta mot vår och sommar nu alltså, känns som att vi haft vinter i över ett halvår nu, men jag kanske bara inbillar mig.
Trött på det vita som ligger vid vägkanterna överallt.. trött på att det ligger i vägen när jag ska hoppa in i bilen. Som något litet isberg som bara vill att jag ska bryta fötterna och ramla omkull innan jag hunnit slå huvudet i biltaket.
Jag vill se mer av den gula runda grejen man ser däruppe i det blå då och då som gör ont i ögonen om man tittar för länge.
Trött på alla bleka trista ansikten man möter på stan, alla lika deppiga över kylan.. Jag vill se glada solbrända ansikten som ler åt livet.

Nu vill jag däremot se mer av min underbara kudde och vakna till ännu en dag av solsken imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback