I looove MC-dagar

danish flag

Nej, detta är ingen hyllning till Danmark eller så. Jag och Matilda har varit i Köpenhamn idag och jag hade inte bättre fantasi än den danska flaggan. Kasst, jag vet!

Vi såg fram emot en myyysig dag med lite shopping och god lunch och sånt.. och det blev precis så! Charlotte är en av de få som vet hur man shoppar utan pengar! Otroligt att jag alltid lyckas på något vis.
Mitt lokalsinne suger verkligen! Hade inte Matilda varit med hade jag hoppat av på Kastrup. Hade inte Matilda varit med hade jag aldrig hittat till Ströget. Hade inte Matilda varit med hade jag gått på fel håll varje gång jag klev ut från affärerna och dessutom gått i samma affärer 2-3 gånger för att jag inte har någon koll på vilka jag varit i. Så illa är det alltså, så tacka vet jag Matilda!

Vi är sådär skönt störda också. En dag med Chulls och Matilda blir inte fel oavsett vad man gör. Sätt oss i ett kolsvart ljudisolerat rum och vi har samtalsämnen i all evighet.

Inget toppar en dag då man bara strosar runt, shoppar lite, fikar en stund och tittar på massa roligt, skumt, knasigt, illapratande folk. Sorry, men jag tåler inte danska. Tror det beror på att jag inte förstår. Jag förstår ingenting! Jag känner mig otroligt blåst och totalt bortkommen när dom frågar vad jag ska ha att dricka eller "om jag kan ta den utan prislapp eftersom det är sista".. Ännu en gång, tacka vet jag Matilda som får agera som tolk när jag bara står och säger typ.. "eeh.. ja?"

Det blev i alla fall 3 tröjor och jag är riktigt nöjd med.... en i alla fall... och en megaball, praktisk, söt plånbok. God mat och värsta mumsigaste brownien och dagen var fulländad.

"... inte med någon annan kan jag skratta så, inte med någon annan kan jag vara så, inte med någon annan kan jag vara den Charlotte jag är med min Matilda..."







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback