All I gotta do, is say goodbye to you

myheart

Var bara tvungen att shoppa liiiiite idag. Bara lite! Och endast nödvändigheter, som alltid.
Men seriöst, hittar man ett par byxor för 50 kronor köper man dom, oavsett hur dom ser ut eller om dom passar.
Jag ville ha dom, bara för att kunna ta fram dom då och då och säga "Hey, dessa kostade bara 50 spänn!"

Men det var faktiskt nästan outhärdligt att vandra runt i stan idag med alla dessa himla hjärtan överallt. Affärerna satsar fullt ut precis som alla med förhållande gör, på den där äckliga dagen som kallas "Alla Hjärtans Dag". BLÄ!
Hur illamående gör det inte en? Alla 14åringar som kommer förlova sig på den där vanliga tråkiga tisdagen precis som om dom vore i trans.
Gaaaah alla hjärtans dag, idag ser vi bara hjärtan och rött och rosor och choklad och kärlek.. bla bla bla bla... you make me sick, for real!

Jovisst, jag hade inte bölat om jag fått en liten nalle i present... eller något annat för den delen.. Faktum är att jag nog skulle kunna döda en å annan myra, ja, kanske till och med fluga, för att få något fjantigt på alla hjärtans dag, men då ska det vara på riktigt, äkta.. och inte ENDAST för att det är just den dagen.
Å sure, jag skulle inte tacka nej till en dejt, men det skulle jag inte göra den 35 mars eller den 56 augusti heller.

Jag avundas inte paren som kommer fira Alla Hjärtans Dag på de mest romantiska sätten.. jag avundas inte paren som kommer ge varandra de mest underbara presenter någonsin..
Jag avundas paren som faktiskt inte bryr sig så särskilt mycket om Alla Hjärtans Dag utan firar sin kärlek varje dag, året runt, istället..

Men alltså, helt seriöst, vad tänkte ni när ni inskaffade Alla Hjärtans Dag?
"Vi bara måste trycka ner singlarna lååångt ner under jorden så att dom verkligen inser hur ensamma dom är!"

Nej, vad hände med "Singlarnas Dag!" då?? Det hade varit något uppiggande för almanackan!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, började läsa igår!
Så jävla rolig bok!
Tusen tack för tipset!

2006-02-11 @ 16:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback