Underbara jul

lovinchristmas

Okej, under julen ska man köpa julklappar som tillfredsställer alla, man ska baka en massa, man ska klä in hela huset i ljusslingor, man ska pynta hela huset med massa smått skit, man ska dra in en gran som så småningom kommer barra ner hela huset, man ska skicka julkort för att visa att man bryr sig och man ska laga massa mat och handla massa godis som ska fram på borden SAMTIDIGT som man ska ha det lugnt och fridfullt.
Det är det julen handlar om. Att umgås med vänner, familj och släkt och ha det helt underbart.

Det ÄR långt ifrån underbart med all julstress som alla känner och allt folk som är ute i sista minuten med julklappsinköpen (jag är inte bättre själv)
Julen har blivit en stressig högtid istället för den fridfulla högtid det ska vara.

Dessutom är det inte lika fantastiskt i alla hus och hem bakom de pyntade fönsterna. Mest synd tycker jag om alla barn som fruktar julen för att det är då deras föräldrar dricker en massa och bråkar med varandra. Eller om alla ensamma människor som under julen verkligen inser hur ensamma dem är.

Jag har alltid haft underbara juldagar och jag skulle aldrig få för mig att klaga över dem men samtidigt tycker jag inte att vi ska glömma bort alla som inte har det lika bra.
Gör en skillnad! Hjälp till att dela ut mat vid något härbärge eller köp julklapparna i världsbutiker där pengarna går till rätt saker.
Skänk i alla fall en tanke till de som fryser, de som svälter eller till de som får ont i magen bara de hör ordet jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback