This will kill us

dream1

I väntrummet hos veterinären är alla så himla vänliga mot varandra. "Vad heter din söta hund", "Vad har du i din bur?", "Ska din också vaccineras?".
Alla sitter och skryter och tycker att det egna djuret är sötast i hela världen.
Väl inne hos veterinären hör man dem.. "Va duktig du är. Titta, så duktig hon är! Nu ska vi snart hem igen.. Sååå ja!"
Jag är inte mycket bättre själv! Jag kom på mig själv med att småsnacka med katten både på väg dit, i väntrummet, inne hos veterinären och på väg hem berömde jag henne för att hon varit så duktig.
Man blir så, jag blir så! Djur är antagligen det enda som kan göra mig sådär puttinuttig som jag egentligen avskyr att vara och min katt Simen har förmodligen fler smeknamn än vad som borde vara tillåtet.
"Snuffinuff"
"Muffmuff"
"Dullinullis"...

Tass har i alla fall tumörer i brösten och nu är det upp till oss om vi vill operera eller ej.
Det där är ju vårt lilla barn, vår pluttinutt, den sötaste katten i hela världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback