Imorgon är jag lycklig

kissingpoint

Jag lägger lyckan i framtiden hela tiden. Man ska alltid glädjas med nuet, men det har jag testat och det funkar inte. Visst, jag har massa att vara lycklig över just här och nu, men samtidigt är det mina mål och drömmar som får mig att fortsätta.
Frågan är om jag kommer vara så himla lycklig när jag nått alla drömmar och mål, men det återstår att se. Antagligen kommer jag ha tio nya grejer när jag tagit mig dit som jag vill uppnå, men då får det bli så.

Jag har alltid trott att jag är totalt oduglig i köket men idag slängde jag faktiskt ihop någonting fullt ätbart. Hade nästan kunnat bjuda på det, men bara nästan. Det är i alla fall ett steg i rätt riktning mot att bli en fullt duglig mamma i framtiden.

Idag ska jag ner i stan och göra vid ögonen (färga å sådär ni vet). Det har funkat bra hela sommaren då man kunnat ha solbrillor när man kommer ut därifrån men idag skulle ett par solbrillor bara dra ännu mer uppmärksamhet till sig än mina skogssniglar till ögonbryn. Det får funka, jag får typ springa hem med blicken fäst vid mina egna fötter och med musik spelandes i öronen så högt att jag inte skulle märka om någon skriker mitt namn.
Det är just vid sådana tillfällen som man inte vill träffa någon som man faktiskt träffar alla man inte träffat på evigheter som man tvingas stå och dra "vad-gör-du-nuförtiden"-frågorna med.

Jag avskyr det där "Jaha, vad gör du nuförtiden?". Hade jag bara kunnat säga att jag bor ensam och studerar till läkare så hade det varit lugnt. Men det där svaret som jag drar "Jag lever livet!" håller inte riktigt. Dem förstår inte! Dem höjer på ögonbrynen och frågar när jag ska göra något vettigt med mitt liv.
Jag tycker att jag är vettigare än många andra. Jag rusar inte in i någonting som jag inte är säker på om jag vill eller ej. Jag studerar inte två år någonstans helt i onödan för att sedan komma på att det inte var någonting för mig.
Som jag svarar, så lever jag livet. Det går inte en dag utan att jag funderar på vad jag ska göra, men samtidigt som jag funderar så gör jag allt jag vill göra. Jag glider, jag fikar, jag festar, jag shoppar, jag umgås och allt sånt som man inte kommer kunna göra sen när folk börjar skaffa ungar och skit.

Just nu är detta det enda rätta för mig och jag trivs med det.






Kommentarer
Postat av: Jerk

"Jag glider"...underbart :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback