Påsk = Vår?

easter

När jag tittar ut genom köksfönstret ser jag grannens färgglada påskfjädrar som får kämpa för att hålla sig kvar på riset. Både regn och blåst sliter i de stackars fjädrarna och det ser bara fel ut. Sådana fjädrar klär mycket bättre i solsken men det ser inte ut till att ljusna idag heller.
På radion sa någon precis att påsken handlar om vår förutom i Chile där det är höst, men hallå, titta ut genom fönstret och säg sedan att detta kallas vår?!!

Jag tror att någon jävlas med mig, på riktigt! Jag har haft sällskap i natt, sällskap av hosta och halsont och oron över att bli sjuk. Det får inte hända! Inte nu!! Så dagen ska spenderas med piller, filtar, tjocka strumpor och varm dricka. Imorgon ska jag vara fit for fight igen! Något annat alternativ finns inte!

Är det nu man säger Glad Påsk?!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback