Nysnödig

prome

Dagens bästa ord är "Tannapregaren"!

Okej, jakten på balsko gick utmärkt! Nu är det fixat och endast smyckena är kvar. Känns som att jag lever mig lite väl in i Millies bal men OJ så roligt det är!
Jag blev lite sugen på att testa bröllopsklänningar idag när vi var i storstan för att lägga upp hennes tjusiga balklänning. Bara därför.. inte direkt för att jag är sugen på bröllop.. eller jo, jag hade nog kunnat gifta mig.. men äktenskapet som följer hade jag aldrig pallat med.. och det ska jag väl inte heller som 19årig tjej? Nej för sören!

Jag trivs i köpcentra alltså.. Vet inte vad det är men så fort jag kliver innanför dörrarna sprider det sig ett lugn inom mig.. Charlotte is home.. Några sekunder senare har jag ångest över att jag inte har några pengar att spendera men det där lugnet gör att det är värt det. Alla bekymmer lämnas utanför dörrarna när jag vandrar runt bland tröjor, SKOR, småprylar med mera, med mera.

Det som är ännu mer illa är att jag alltid på något sätt lyckas få fram lite pengar för att kunna köpa någonting. Idag blev det ett halsband som jag absolut inte behövde och en sjal med dödskallar.. bara därför.. Så onödigt, men så underbart att dra kortet och få en liten söt papperspåse.. dem gillar jag!! Papperspåsarna! Känns lite lyxigare fastän jag inte direkt handlar i flashiga butiker.. inte en chans med min ekonomi.

Jag har nämnt förut att jag har världens bästa mamma. Jag har dessutom världens coolaste mamma! Av många anledningar.. Hon är precis lika shoppinggalen som jag så idag drog vi ner i stan utan att ens plocka undan smör och stänga kaffekokaren.. bara för att få handla ett tag. Konstigt att jag blivit som jag är?!! Sen kan jag ju nämna att pappa är precis likadan.. Jag har liksom fått dubbelt upp.

För att göra det hela ännu bättre bjuder hon också på världens skrattanfall när hon säger "Jag ska till tannapregaren!" vilket då på något sätt betyder att hon ska till tandläkaren.. Alltså, snacka om skånska!






 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback