Låt bilden tala

exhausted

Ungefär som den bilden känner jag mig. Totalt slutkörd efter en slitsam dag!
På plats klockan elva, fick "lära" mig alla kakors namn, chokladtårtor, citronrutor, hallonkyssar, rulltårtor, banankakor, chokladsnittar, ckokladmums osv osv osv. "Lära" mig inom sådana --> " " eftersom jag glömde ungefär allt sekunden efter hon hade rabblat. Detsamma gällde vilka glas som var till vad och hur många kiwibitar som skulle ligga på varje tårta.
Försökte ta in så mycket information som möjligt men allt var glömt då dörrarna öppnades klockan ett och folket forsade in. Tänka sig att folk struntar i väder och vind för att ta en fika!?!

Hade kunnat skriva en bok om hur första dagen var för så mycket hände, så mycket fanns det att göra, så mycket människor träffade jag, men ni får nöja er med det här.

Positivt med dagen:
Jag vet vad alla kakor heter och hur de ska läggas upp, hur många kiwibitar som hör till och hur mycket grädde respektive vaniljsås som ska klickas på.
Jag vet vilka glas som hör till vad och vad alla konstiga förkortningar betyder (1 EG, 2 CAL, 3 B + sal osv..). Jag vet hur mycket jag orkar bära på en bricka. I början både underskattade och överskattade jag mig själv.
Alla var underbart trevliga mot mig likväl personal som kunder och det uppskattar jag.

Negativt med dagen:
Oerhört stressigt då väntelistan var lång och grejerna skulle ut så fort som möjligt.
Svårt då man hade fem kaffe och skulle ut genom en dörr som knappt gick att öppna vilket resulterade i en rejäl knuff med baken som fick kaffet att skvätta och servetterna att flyga och fara av vinddraget.
Att hela tiden behöva be om hjälp är inte min grej, men herrejisses, det var första dagen, ingen begärde att jag skulle kunna allting.. det är bara jag som ställer höga krav på mig själv antar jag.

Mitt högsta mål med fortsatta helgen:
Lära mig göra latte, cappuchino med mera.. (för mycket begärt? mycket möjigt!)

Det positiva överväger i alla fall det negativa och inatt kommer jag sova bättre än någonsin!

Passar på att tacka moster Ulla för att hon tänker på mig! Tyvärr höll inte det dåliga vädret folket därifrån. Men det är kanske bra att få känna på det på riktigt med en gång.

Det var egentligen dags på söndag igen men det blev ändrat till imorgon. Redo för ännu en dag? Absolut inte, men efter lite sömn klagar jag inte!
Det jobbiga är att jag hade en orsak att vara dålig idag. Min ursäkt var "det är ju första dagen!" men imorgon har jag inte den ursäkten kvar. Har jag rätt att vara dålig en dag till?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback