It is time

café

Såklart, färdig alldeles för tidigt så att man hinner sätta sig ner och tänka efter "Vad har jag gett mig in på?!"
Jag, Charlotte, känd för att vara klumpeduns och kan knappt bära min egen tallrik från spisen till köksbordet utan att snubbla och få all sås över fingrarna.
Nu snackar vi hett kaffe, ömtåliga kakor och dessutom inför en massa människor. Suck!
Inte lönt att tänka på grejer som vad jag tar mig till om/när jag snubblar och spiller kaffe på en tant som börjar gallskrika och gör så att alla tittar på mig.
Inte lönt att tänka på hur illa min huvudräkning är efter alldeles för lång tid utan mattelektioner.
Inte ens lönt att tänka på att jag snart är på väg dit. Oavsett vad jag tänker eller hur jag förbereder mig så sker det som sker.

Skönt att jag vaknade alldeles lugn i morse och att jag har behållit det lugnet ganska bra. Istället för nervositet känner jag längtan efter att lära mig och efter att träffa folk.
Matilda vet bäst av alla att jag brukar oroa mig för småsaker som ingen annan tänker på, men jag har nog blivit bättre på det där. Det kan man ju hoppas i alla fall..

Tackar så hemskt mycket för era lyckoönskningar och "krya på dig!". Det kan behövas!


Kommentarer
Postat av: ulla

jag tänker på dig hela tiden det går säkert jättebra
det jäkla vädret kan göra att inte sååååå mycket folk kommer

2006-04-14 @ 10:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback