Glidaren

black and white clock

Temat fortsätter..



Kom idag underfund med vilket glidarliv jag lever när jag kom hem efter timmars jobb.
Kan ha att göra med att jag fick mer i lön än jag räknat med och såg vårjackan inom räckhåll. Eller så kan det bero på att maten var färdig och serverad av mamma när jag klev innanför dörren. Sådana smågrejer gör att hon är värd gåvor då hon inte anar dem. Idag väntar en liten påse på henne när hon kommer hem från mataffären.
Kan också ha med vädret att göra.. solen som bländar mig och fåglarna som överröstar allt annat.

Tror faktiskt att allting denna dagen har bidragit till hur bra jag mår. Tanten som undrade om jag kan städa till henne varannan vecka. Hur trevligt hade inte det varit? Bara att se hur glad hon blev då jag sa att jag kan höra av mig till henne var tack nog.
Eller när jag klev uppför trappan från Apoteket och såg mitt lilla gudbarn där och några huvuden upp min alldeles egen gudmor. Sådana oväntade överraskningar kan förgylla en dag fullständigt.

När expediterna är så trevliga som inne i Världsbutiken vill man bara spendera alla sina pengar (eftersom man vet att dem går till rätt ändamål) Idag fick jag dock nöja mig med en tröja och ett litet chokladägg med en handgjord liten docka i. Hur sött är inte det?

Sen att jag har min Matilda gör varje dag värd att leva. En runda på stan med henne och jag är helnöjd med tillvaron. Vi två med våra diskreta (eller inte?) garv och sjuka humor kan inte många överträffa.

Eller när man är jättetörstig och får en kall Coca Cola serverad..

Livet är underbart!






Kommentarer
Postat av: mattski

oslagbara!

Postat av: Jerk

Temat är piano.. eller?? :)

2006-04-25 @ 23:20:55
URL: http://dalaibk.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback