From blond...

2004
2005

2006

En sak som aldrig sett likadant ut på mig är mitt hår! Min ursprungliga hårfärg är alltså blond.. men ska jag vara helt ärlig tror jag inte att jag någonsin kommer återgå till det. Man vill väl alltid ha det man inte har även när det gäller hårfärg.
I sexan satsade jag på rosa hår vilket jag inte direkt ser tillbaka på med stolthet idag. Fick panik dagen jag kom till skolan och en skolklass med barn stod utanför ingången och viskade "Titta, en punkare!" och pekade på mig. Jag sneglade bakåt i hopp om att det skulle stå en punkare där men nej, det var mig dem syftade på.
Insåg att det var dags för förändring eftersom jag inte direkt var någon äkta punkare. Tror till och med att jag lyssnade på Spice Girls och Backstreet Boys och absolut inga coola punkband.
Jag gick över till blond ännu en gång men tröttnade ganska snart på att det alltid låg platt som en pannkaka så jag permanentade det. Första veckan vandrade jag runt i afro eftersom lockarna blev liiiite mindre än jag tänkt mig..
Vips så en dag vaknade jag och ville bli brunett och fixade det en timme senare och sedan dess har det varit min hårfärg. Eller ja, jag är nog ganska svarthårig nu alltså.. Men jag trivs kanonbra!

Vad jag vill komma till? Jo, såhär är det! Eftersom jag provat på både ljust och mörkt, lockigt och inte, så kan jag garantera att man blir bemött på olika sätt beroende på hårfärg och frisyr. Det skiljer faktiskt skrämmande mycket med tanke på att jag varit samma person under hela tiden.. Jag var inte dum när jag var blond.. och inte smart som brunett..

I alla fall så blir jag som bäst bemött just nu.. med mitt långa svarta hår som tyvärr snart måste av. Jovisst, jag la ju ut en halv förmögenhet för ett antal månader sedan för att sätta in någon indiers hår i mitt eget och nu börjar det bli kris. Dessutom är jag lite sugen på förnyelse.. och det kan vara ganska fint att dra sig åt det ljusare hållet nu när sommaren börjar närma sig.. men aldrig blond! No way, jag strävar mer åt mörkbrun/mellanbrun hållet. That's me!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback