Finally some flow

cloud nine

I ett halvår nu har jag sökt jobb utan lycka. Det snackas om erfarenhet överallt och hur ska en 19årig tjej som just slutat skolan kunna ha erfarenhet?
Tro det eller ej, men efter ett tag är det inte längre skönt att kunna sova hur länge man vill och bara glida runt om dagarna. Efter ett tag vill man ha någonting att kliva upp för och man vill kunna njuta av att det blir helg och sådana saker.
Nu börjar det i alla fall ordna upp sig litegrann. Nästan för bra för att vara sant så jag kan väl egentligen inte glädjas åt det till 100% eftersom jag inte är van vid sådan tur. Istället går jag och väntar på nästa stöt som drar ner mig på jorden i ilfart, så som det brukar bli när jag har tur.
Men än så länge svävar jag i det blå tack vare jobberbjudanden som jag såklart tackat ja till utan någon längre eftertanke.

I sommar ska jag jobba 7 veckor på samma ställe som förra året. Inte helt fel med tanke på att jag får vistas utomhus och att jag sköter mig själv. Där gäller det att ta en dag i taget och tänka på pengarna eftersom jag inte direkt älskar att rensa ogräs och tömma papperskorgar. Men klarade jag det så många veckor förra året klarar jag det detta också. No problem.

Sen fick jag ett besked idag som fick mig att göra en del glädjeskutt. Jag ska jobba tre dagar i påsk på ett café som jag hoppats få jobb på ett tag nu. Jag väntar nog med att nämna mer om det där, men det ska bli riktigt ordentligt roligt!

Kan inte låta bli att undra vad nästa stöt blir.. ska jag åka på en rejäl förkylning så att jag inte kan jobba i påsk? Kommer jag tappa 50 tallrikar så att jag inte har en chans att få mer jobb? Eller skickades brevet om jobb i 7 veckor till fel person? Ingenting förvånar mig längre..

Men så länge jag får och kan så är jag lycklig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback